Visa utbildning.se som: Mobil

Customer Service för Service Desk

Academy GMS
Kort om utbildningen
Längd: 2 dagar
Utbildare: Academy GMS plus
   
Ort: Rikstäckande

Beskrivning av: Customer Service för Service Desk

Kundservice för Servicedesk

Skilj er från konkurrenterna med kundservice i världsklass.

Customer Service för Service DeskBehöver du hjälp med att bemöta kunder på ett bra och effektivt sätt? Känner du dig dåligt förberedd när du pratar med en arg kund?

Kundservice för servicedesk är en kundtjänstutbildning för dig som vill bli ännu bättre på kundbemötande.

En servicedesk hanterar incidenter och tjänsteförfrågningar och ansvarar dessutom för kommunikationen med de olika användarna. Således är servicedesken en mycket viktig del av kundupplevelsen. Ofta är det dessutom första steget när det gäller långvariga kundrelationer.
Företag som vill effektivisera sin service för ökad lönsamhet, bör därför satsa på utbildning av sin personal på området.

Genom att utveckla ett kundfokuserat beteende, förbättra mottagande och service, upprätthålla en positiv och professionell attityd i alla kundservicesituationer, kan du och din organisation skilja er från konkurrenterna.
Att ha självförtroende och ansvarskänsla, samt kunna bemöta kunder från första början på ett imponerande och effektivt sätt ökar deras lojalitet. En lojalitet som på sikt också förbättrar lönsamheten för företaget.

Kursen riktar sig främst till människor som arbetar inom Servicedesk på olika företag.

Kursen skräddarsys helt utifrån dig och ditt företags behov, önskemål och förutsättningar.
Vi på GMS International har 35 års erfarenhet av utbildningar inom kundservice och våra lärare är noggrant utvalda utifrån kompetens och erfarenhet. Utbildningarna anordnas ute hos våra kunder, men vi kan självklart erbjuda andra lösningar om det finns önskemål om utbildningar på annan ort.

Som kursdeltagare får du personlig coachning och omedelbar feedback från din lärare. Vi vet vilka krav som ställs och tillsammans arbetar vi för att du ska bli kompetent och säker när det gäller kundservice.

Kontakta oss på telefon +46 (0)8 798 20 80  om du har frågor kring vår kurs – Customer Service för Service Desk!

Kursmål

  • Att kunna ge ett positivt första intryck och förstå värdet av första intryck
  • Att ta 100% ansvar för kundservice
  • Grundläggande telefon artighet
  • Always smile!
  • Hur man hanterar utmanande kunder
  • Förstå ett klagomål: den känslomässiga och den logiska / rationella delen
  • Utveckla kundfokuserade beteenden, färdigheter och kompetenser
  • Förstå kundens förväntningar och varför
  • Utveckla och ställa rätt frågor
  • Ställa realistiska förväntningar med kunden
  • Omvandla klagomål till en servicemöjlighet
  • Utveckla en konsekvent process för att hantera kundernas förväntningar
  • Öka självförtroende och arbetsglädje
  • Hjälpa till att bygga och utveckla en konsekvent kundservice kultur i hela organisationen
  • Utvärdera kundservice attityder och sätta upp mål för förbättringar
  • Motivera individer och team att förstå och överträffa kundernas förväntningar

Upplägg

Kurstillfälle 1

Personlig Coachning:

  • - Introduktion
  • - Avlyssning av samtal
  • - Personlig handledning med coach
  • - Sammanställning, genomgång av samtal

Kurstillfälle 2

Personlig Coachning:

  • - Uppföljning
  • - Avlyssning av samtal
  • - Personlig handledning med coach
  • - Sammanställning, genomgång av samtal

Workshop - Team:

  • Customer Service generellt
  • Genomgång av konkreta exempel
  • Tips & idéer om hur man hanterar besvärliga kunder

Tid & plats

Investering

Kontakta oss för mer information. 

Academy GMS

Academy GMS

Academy GMS – Vi utbildar Företag & Organisationer!

Redan för 35 år sedan började GMS International att skapa utbildningslösningar och tjänster för företagsmarknaden. Men eftersom alla företag har helt olika behov och önskemål stod det tidigt klart att vi behövde vara flexibla och verkligen lyssna på våra kunder....


Läs mer om Academy GMS och visa alla utbildningar.

Intresseanmälan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om kursen: Customer Service för Service Desk.


En intresseanmälan ger dig möjlighet att komma i kontakt med utbildningsarrangören


Du blir kontaktad och får mer information - För att kunna ta rätt beslut


En intresseanmälan är ingen bokning. Du förbinder dig inte till något

Errors
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Valfritt
Skicka mig gärna information om liknande kurser!

Kontaktuppgifter till Academy GMS

Academy GMS

Solkraftsvägen 2
135 70 Stockholm

 Visa telefonnummer