Visa utbildning.se som: Mobil

Kommersiell strateg

Marketing Levels
Kort om utbildningen
14 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2021-10-26 - Distans
Onlineutbildning
   
Distans

Kursbeskrivning

Är du en person som inser att i en allt mer professionell värld räcker det inte att vara specialist på sitt område. I alla fall inte om man vill ta nästa steg i karriären. I denna kurs skapar vi en bredare förståelse för hur marknadsföring och försäljning driver tillväxt samt hur vi måste tänka strategiskt för att få alla delar av kundresan att hänga ihop och driva oss som bolag framåt.

Vi går igenom den  moderna marknadsplanens olika delar för att förstå hur du på bästa sätt kan kombinera strategisk och taktiskt förståelse. Börja din resa uppåt i karriären!

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Målgrupp

Kursen är för dig som vill ta ytterligare ett steg i karriären inom marknadsföring och försäljning. Du kanske har eller siktar på en chefsroll inom marknad, sälj eller kommunikation och vill ha nya insikter samt tydligare ramverk för hur alla olika delar inom marknadsföring hänger samman samt hur du får ut mest av vardera del. Du är resultatfokuserad och vill veta vad som verkligen driver er tillväxt och du vill vara en inspiratör internt. 

Kursinnehåll

Vi börjar med det som spelar roll - TILLVÄXT. 

Vi går igenom den moderna marknadsplanens olika delar och varför du som ansvarig måste kunna driva och leda ert arbete mot tillväxt i alla delar av er funnel. Oavsett om du sitter närmast marknad eller sälj så måste du vara den som hittar synergier och kan leda era diskussioner kring prioriteringar för kort och lång sikt.  

Modul 1 - Analys

För att kunna sätta långsiktiga strategier samt optimera kortsiktig taktik behöver vi förstå hur vi presterar (resultatanalys) hur våra kunder tänker, känner och beter sig (Kundanalys) samt vilka faktorer som kommer att påverka vår framgång (marknadsanalys, konkurrentanalys, omvärldsanalys). Du får ramverk och templates för att genomföra och utvärdera analyserna som ligger till grund för era beslut.

Modul 2 - Strategi

Vi går igenom vad som är vad inom strategi och ser vad som skiljer framgångsrik strategi mot värdelösa slides som oftast inte säger så mycket (men som ofta kallas strategi).

Eget arbete

Efter de första två modulerna kommer vi att jobba med vårt eget material för att förbättra och styra upp interna analysen och strategin. Frågestunder och feedback sker löpande. 

Modul 3 - Taktik

Vi går igenom hur man framgångsrikt jobbar med olika typer av aktiviteter och plattformar för att skapa kort- och långsiktig tillväxt. Vi diskuterar hur man balanserar budget och arbete beroende på vilka mål man har. 

Avslutning

Vi avslutar med webinars för att gå igenom frågor, insikter samt vad som bör vara nästa steg för er mot tillväxt och framtida karriär. Diplom fås när alla kursfilmer är genomförda. 

Upplägg

Alla kurser kommer att finnas tillgängliga här på Marketing Levels och via appen Kajabi - när du loggar in i den så kommer Marketing Levels att ligga där.

Vanligtvis brukar man räkna med att en modul på 45 minuters film är ca 2-3 timmars arbete. Det innebär att du vanligtvis hinner igenom en modul på en halvdag. Så räkna med en halvdag per modul ungefär. I våra schemalagda kurser är det den arbetsbördan + 1,5 webinar varje vecka. Då tar varje kurs totalt 10 veckor med två pauser från start till slut.

Du har tillgång till filmerna i 90 dagar från att du först loggar in på plattformen.

  • Högkvalitativt och pedagogiskt filmmaterial
  • 8 live-webinar
  • All kunskap är baserad på forskning
  • Totalt 3 moduler vilket motsvarar 2 dagars heltidsundervisning
  • Unikt, lättanvänt övningsmaterial
  • Allt summeras till en presentation som du kan hålla för dina kollegor eller kunder
  • Tillgång till kursen i 90 dagar efter påbörjad kurs
  • Kursledare med toppbetyg
  • GRATISMATERIAL: 10 filmer om marknadsföring under Corona
  • Handledning under kursens gång med feedback på ditt material och konkreta förbättringstips

Kursledare

Erik Modig är forskare vid institutionen för marknadsföring och strategi på Handelshögskolan i Stockholm, och ansvarig för marknadsförings-kurserna. Hans forskning fokuserar på hur vår kunskap om kundpsykologi kan öka effektiviteten av marknadskommunikation såväl som värdet som levereras till kund. Erik har många års erfarenhet av att jobba med globala varumärken och deras marknadsföring. Hans senaste bok Bang for the Buck van priset årets marknadsföringsbok 2017.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Kommersiell strateg, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Marketing Levels

Vi tar din kompetens till nya nivåer!  Våra kurser ger dig kunskap att lyckas i ditt arbete. Vi ger dig en gedigen utbildning inom  marknadsföring, varumärkesstrategi, hållbarhet och tillväxt som förvandlar bolag till vinstmaskiner. Våra kursledare har fått flertalet utmärkelser...


Läs mer om Marketing Levels och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Marketing Levels

Bjurholmsplan 23
116 62 Stockholm mail@marketinglevels.com

Recensioner
Bli den första att recensera Kommersiell strateg!
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Kommersiell strateg från Marketing Levels, fyll i dina uppgifter: