Visa utbildning.se som: Mobil

Diplomerad Growth Marketer

Marketing Levels
Kort om utbildningen
5 tillfällen
12 900 SEK exkl. moms
Nästa tillfälle: 2021-09-07 - Distans
Distans
Onlineutbildning
Kommande starter
Distans
12 900 SEK
2021-09-07

Distans
12 900 SEK
2021-10-18

Video Diplomerad Growth Marketer

Kursbeskrivning

Growth Marketer är kursen för dig som vill få ditt företag att växa både på kort och lång sikt.

Kursen för dig som tar tillväxt, på kort och lång sikt på allvar och vill vara den som skapar förändring. Lär dig vilka mekanismer som driver dina kunder till köp och hur ni skapar en strategi som tar er in i framtiden.  

Kursen kommer att ge dig:

  • En tydlig struktur och plan för hur ni ska planera och skapa er framtida tillväxt
  • Genomgång av hur ni på bästa sätt hittar synergier mellan marknadsföring och sälj
  • Viktiga psykologiska insikter i hur din kund resonerar och agerar för att kunna utveckla kundresan
  • Verktyg och mallar för att du ska sätta upp er growth funnel för att kunna optimera kortsiktigt sälj
  • Hjälp att sätta en tydlig varumärkesstrategi som särskiljer er på marknaden och som i sin tur ökar dina affärer på lång sikt
  • Kunskap kring hur du kan jobba med growth och performance marketing, samt marketing automation för att öka effektiviteten på er digitala marknadsföring
  • Verktyg och en plan för hur du effektiviserar din marknadsföring och driver tillväxt

Nöjd-kund-garanti! Om du inte är nöjd med kursen får du hela köpesumman tillbaka, no questions asked!

Målgrupp


Vd:ar, grundare, affärsutvecklare och chefer på alla nivåer i företaget som på något sätt är ansvarig eller involverad i den produkt eller tjänst ni säljer. Till exempel:

  • Marknadschefer/ansvariga
  • Försäljningschefer/ansvariga
  • Kommunikationschefer/ansvariga
  • Affärsutvecklingschefer/affärsutvecklare
  • Produktchefer/produktägare
  • VD:ar
  • Entreprenörer
  • Företagsledning

Kursinnehåll

KursinnehållMODUL 1: Effektivare marknadsföring – så blir du befordrad inom marknadsföring

Vi inleder kursen med att sätta den övergripande strukturen för hur marknadsföring och sälj ska bidra maximalt till företagets framgång. Vi går igenom hur kursens beståndsdelar bidrar till en förbättrad affärs- och marknadsplan samt hur du blir hjälten internt genom att ta ansvar och bli nyckelpersonen för er tillväxt, oavsett om det är för hela företaget eller inom ditt ansvarsområde.

MODUL 2: Kundpsykologi – den optimala kundresan

För att kunna vässa och optimera beteenden i er growth funnel behöver du förstå kundresan och kundpsykologin bakom – hur din kund tänker och vad som ligger till grund för ett köp. När du lärt känna din kund kan du konkretisera vilka beslut de gör och hur du påverkar dem för att vinna fler kunder. Du får också en praktiskt orienterad checklista för att kontrollera era kunders upplevelser så att ni får fler, nöjdare och mer betalvilliga kunder.

MODUL 3: Varumärkesstrategi för att driva försäljning

När du har den grundläggande kunskapen kring vad som driver din kund till ett köp, och dessutom vässat din befintliga kundresa är det dags att börja titta på din varumärkesstrategi. Vad behöver du för att bygga ett starkt varumärke? Och hur ska du gå tillväga för att precisera ditt varumärkessyfte (som lockar och motiverar dina anställda), ditt värdeerbjudande (som lockar dina kunder) och din varumärkesposition (som tydligt placerar er på marknaden)?

MODUL 4: Världens bästa marknadskommunikation

Varumärkesstrategin är tydlig – men hur jobbar man med den i praktiken? Det är här det blir viktigt med en konkret kommunikations- och marknadsplan. När du har konkretiserat ditt syfte är det dags att börja driva in affärerna – och det gör du med sälj- och varumärkesdrivande kommunikation.

Upplägg

Programmet är uppdelat i fyra moduler som består av  20 videoföreläsningar, övningsmallar, 5 * 1,5 timmars webinar, öppna frågestunder samt individuell feedback.

När du är inloggad på plattformen kan du titta på filmerna på datorn, läsplattan eller telefonen. Därefter har du möjlighet att applicera lärdomarna för ditt eget företag i våra övningsmallar. Därefter träffas vi under ett webinar där du kan ställa frågor. Sist men inte minst får du individuell feedback baserat på de ifyllda mallarna.

Kursledare

Erik Modig är en av Sveriges främsta experter på marknadsföring, kommunikation och kundpsykologi. Han har hjälpt 100-tal företag att bättre förstå vilka mekanismer som driver kunder till köp och vad du behöver för att nå dit. När han inte gör det forskar och undervisar han på Handelshögskolan i Stockholm.

Erik har många års erfarenhet av att jobba med globala varumärken och deras marknadsföring. Hans senaste bok Bang for the Buck vann priset årets marknadsföringsbok 2017.

Intresseanmälan

Fyll i formuläret för att få mer information om Diplomerad Growth Marketer, direkt från arrangören. Det är gratis och inte bindande!

Marketing Levels

Vi tar din kompetens till nya nivåer! Våra kurser ger dig kunskap att lyckas i ditt arbete. Vi ger dig en gedigen utbildning inom marknadsföring, varumärkesstrategi, hållbarhet och tillväxt som förvandlar bolag till vinstmaskiner. Genom lättillgänglig forskningsbaserad kunskap hjälper vi...


Läs mer om Marketing Levels och visa alla utbildningar.

Kontaktuppgifter

Marketing Levels

Bjurholmsplan 23
116 62 Stockholm mail@marketinglevels.com

Hur påverkar COVID-19 denna utbildning?

Vi på utbildning.se är övertygade om att kunskap driver människor och organisationer framåt. Det gör även de arrangörer vi samarbetar med.
Många utbildningar ställs exempelvis om från klassrums- till distansutbildning.

För att ta reda på om en utbildning påverkas med anledning av COVID-19, kontakta gärna arrangören.

Recensioner
Bli den första att recensera Diplomerad Growth Marketer!
Intresseanmälan

För att få mer information om utbildningen Diplomerad Growth Marketer från Marketing Levels, fyll i dina uppgifter: