UGL kurs Göteborg - Forum

2008-05-19 16:40   Lars G Petterson
Jag söker en UGL utbildning i Göteborg åt medarbetare. Hittade en del i söktjänsten men vet inte hur jag ska välja mellan de olika utbildningarna. Någon som har tips på hur jag lättare kan välja?

RE: UGL kurs Göteborg
2008-09-02 16:25   Fredrik Andersson
Hej Lars, Här har du en lista på alla UGL kurser i Göteborg. UGL kurser läses på internat så det är ju också en möjlighet att åka iväg och läsa UGL kursen på annan ort. På följande länk har vi samlat en stor del av UGL arrangörerna i Sverige

RE: UGL kurs Göteborg
2009-03-27 13:39   DUGLO
Hej! Sent svar..men kanske till nytta!? Vi kör en UGL vecka 20 den 11-15 maj i Göteborg till ett totalpris på 15 500 kr exkl moms, då ingår allt! Besök oss på www.duglo.se samt www.uglbokning.se Med vänlig hälsning Jesper Falk DUGLO

RE: RE: UGL kurs Göteborg
2009-03-28 08:20   UGL kurs Göteborg
Hej Lars! När du söker ugl-kurs bör du ta reda på den kompetens som handledarna har inom gruppsykologi. Utbildningen som handledare, enligt försvarshögskolans regler, innebär att du efter din egna UGL-kurs genomgår en två veckors fördjupad UGL (FUGL) med, i stort sett, samma material som din första UGL-kurs. Därefter följer en två veckors handledarutbildning (HUGL) som är en administrativ kurs där du går igenom övningarnas genomförande. Efter detta väljer, du själv, en handledare som du kör upp med under en UGL-kurs. Efter denna uppkörning är du klar för att genomföra egna UGL-kurser. De flesta inser säkerligen att detta är en mycket kort utbildning och att det är en fördel om handledarna har en beteendevetenskaplig utbildning samt erfarenhet av att arbeta med gruppdynamik. Vi på ugl-akademin undervisar och forskar på Göteborgs universitet dels om UGL som koncept men också om ledarskap i allmänhet. Besök oss på www.ugl-akademin.se och läs gärna uppsatsen "Kritiska händelser vid UGL" Hälsningar Sven-Olof www.ugl-akademin.se

Utbildningskategorier som matchar tråden
  UGL
Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨