Skillnad UGL - The human Element - Forum

2009-05-11 14:14   Frågande
Är det någon som kan förklara skillnaden mellan the human element och UGL för mig? Jag funderar mellan dessa tpå kurser men har lite svårt att välja. =)

RE: Skillnad UGL - The human Element
2009-05-11 14:55   Svar
Kika på dessa två sidor där den första förklarar UGL och där Lindblom Consulting beskriver the Human element - UGL - The human Element

RE: Skillnad UGL - The human Element
2009-09-18 11:19   Mimmi Dahlström
Hej Frågande! Jag är utbildad/licensierad handledare i bägge kurserna och det kortaste svaret är: UGL är gruppdynamisk och togs ursprungligen fram som ledarskapskurs THE är inte gruppdynamisk på samma sätt och har ett fokus på personlig utveckling. Bägge är famntastiska kurser och bygger på Will Schutz FIRO-modell. Fast i UGL 2008 - den som körs nu - är modellen utbytt mot en annan som säger samma sak. Om du vill gå bägge två så spelar det ingen roll vilken av dem du väljer att börja med. Mimmi Dahlström Utbildningsansvarig Äventyrens Ö / Dahlström & Partners

RE: Skillnad UGL - The human Element
2009-09-21 17:22   Sokra