Finansiering av MBA - Forum

2015-01-26 09:42   Louise Österlind

Hej! Jag tar examen från Marknadsinriktad Företagssäljare i Jönköping. (YH 400o) (Privat Affärshögskola.) Har arbetslivserfarenhet från marknadsföring/försäljning och kollar nu på att studera vidare och ta en MBA. Jag vill studera på heltid och i vilket stad och land spelar mindre roll då jag är väldigt flexibel och öppen för nya utmaningar. Det jag undrar över är hur man finansierar sin utbildning? Har läst om många olika stipendier man kan söka, hur går man till väga och vart hittar man dessa? Även om man gör detta innan eller efter man sökt? Uppskattar också relevant information om kvalitet på utbildning/skolor och även kostnad då jag läst mig fram till att detta urskiljer sig mycket. Tacksam för all information jag kan få och ser fram emot att få höra från er. Med vänliga hälsningar, Louise Österlind


RE: Finansiering av MBA
2015-01-26 09:44   Anna Granberg

Hej,

Vad roligt att du funderar på att söka till en MBA-utbildning!

Det finns lite olika alternativ för att finansiera en MBA-utbildning. Ett sätt är att kolla med din arbetsgivare om de har möjlighet att finansiera utbildningen åt dig. Detta alternativ passar bäst om du är villig att stanna kvar på företaget efter att utbildningen är avslutad, då detta kan vara är ett krav från arbetsgivaren om de finansierar en utbildning.

Om det inte är möjligt för dig att få din utbildning finansierad av arbetsgivaren finns det stipendier att söka. Du kan hitta mer information om hur det går till att söka stipendier här

Det kan vara möjligt att söka banklån för att finansiera en MBA-utbildning. Om du vill läsa mer om olika finansieringsalternativ kan du läsa mer här

Klicka här för att läsa vår MBA-guide där vi sammanställt information och material som kan vara intressant för dig. 

Det är alltid bra att läsa recensioner från tidigare deltagare för att få en uppfattning om utbildningen och skolans kvalitet.

Hälsningar,
Infoteamet på utbildning.se 


Utbildningskategorier som matchar tråden
Så fungerar utbildning.se

Sök och hitta en utbildning du är intresserad av


Beställ information eller boka direkt


Du blir kontaktad av utbildningsarrangören

Håll dig uppdaterad
Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få utbildningsförslag, inspiration och aktuell information – direkt till din inkorg. 📨