Uppdragsutbildning i högre studier för en grupp
Hej,
Jag befinner mig just nu i ett Utvecklingsland där regeringen har påbörjat en storsatsning inom högre utbildningar. Satsningen innebär att de studenter bosatta här som har mins en bachelor examen samt kunniga i engelska språket har rätt att få en utbildning på master och PhD nivå betalt. Regeringen betalar studenten utbildningskostnaden samt för boende, fickpengar och en kurs i engelska. Kravet är att det är en utbildning som ger examen på godkänd univeristet.
Studenterna som godkänns måste dock själva leta efter platser och handledare. Därför har jag nu startat ett företag här nere som hjälper studenterna att hitta platser.
Vad som intresserar mig är att undersöka om det går att beställa Uppdragsutbildning för högre studier på de svenska universiteten.
Arbetar utbildning.se med dessa typer av ärenden? Kan ni tänka er ett samarbete där ni blir förmedlare mellan universitet och vår företag? Vi beställer och betalar för uppdragsutbildningen (grupper om minst 15 deltagare och max 80 deltagare, utbildning på Master nivå samt högre)