Feedback

Tyck till om utbildning.se

Kommentar Recensera
E-post (valfritt)

Innehåll

Layout

Användarvänlighet

Helhetsintryck

Kurs i Svenska

photo Kurs i Svenska
Jag har en vän som är väl angelägen om lära sig svenska. Genom mig vill han hitta en passande svenskakurs, gärna på distans eller som e-learning. tack på förhand!
Vedat
icon 2009-04-27 15:02
icon Vedat
icon 215

photo RE: Kurs i Svenska
Jag hittade tre utbildningar i svenska som jag tror passar:

» Språkutbildning på CD eller MP3
» Språkkurs Rosetta Stone
» Svenska distansutbildning
Gry
icon 2009-04-27 15:14
icon Gry
icon 215

photo RE: RE: Kurs i Svenska
Hej,

Kan jag få hjälp med att hitta olika kurser för min särbo/fästmö som bor i Düsseldorf?
Efter många år som advokat har språkintresset tagit över och efter att ha tagit lärarexamen 2007 arbetar hon nu som språklärare i engelska och franska. Hon är dessutom diplomerad översättare i dessa språk i kombination med tyska.

Vi pratar sedan 15 år svenska med varandra och åren 96-97 och 99-00 gick hon två terminer på Stockholms universitet då hon enbart studerade svenska. Hon är mycket duktig och vi söker ingen nybörjarkurs. Hon är dessutom engagerad av Folkhochschule Langenfeld som svensklärare för nybörjare.

Hon vill gå kurser i svenska, dels en kort uppfräschningskurs under två veckor 29/3 – 9/4 då hon är påskledig i Tyskland, dels en sommarkurs till sommaren som kan vara ca 1 månad någon gång mellan 15/7 – 27/8.

Vet ni om det finns några kurser som kan passa för henne, i så fall vad och när? Vart kan jag få mer information om det?
Om inte ni har sådana kurser, vart kan man vända sig?

Utbildningen måste vara i Stockholm eller i Sundsvall.

Med vänliga hälsningar

Torbjörn Ytterström
Överkovland 225
860 25 Kovland

torbjorn.ytterstrom@telia.com
TY
icon 2009-11-08 10:56
icon TY
icon 1

photo RE: Kurs i Svenska

Folkuniversitetet har bra utbildningar inom Svenska som andraspråk. Det ska också finnas distanskurser. De finns över hela landet.

Eva
icon 2010-12-20 12:08
icon Eva
icon 3

Intresserad av tråden: Kurs i Svenska? Registrera din mailadress så får du information när någon lagt in ett nytt inlägg i tråden.

Hitta utbildningar inom kategorin

På utbildning.se finns det idag hundratals utbildningsföretag och 5135 utbildningar! Allt för att du enkelt ska kunna hitta en utbildning som passar dig och ditt företag.
Hitta utbildning Hitta utbildning
Behöver du hjälp?

utbildningsrådgivning

Vi guidar dig till rätt kompetensutveckling!
Vi hjälper dig att hitta rätt i utbudet på utbildning.se.

Utbildningsrådgivning Läs mer

Mail: info@utbildning.se
Ring: 08 509 106 60

Månadens fråga
Vilken känd person skulle du helst vilja ha som din chef?
Answer
Fredrik Reinfeldt
Hillary Clinton
Donald Draper i Mad Men
Annika Falkengren
David Brent i The Office

Svara för att se resultat
Arkiv Arkiv
Partners
DI.se
trs.se
skolledarutbildningar.se